Založ si blog

Archív: október, 2020

Blahoslavený Carlo Acutis

Blahoslavený Carlo Acutis Slávnosť beatifikácie Ctihodného Božieho služobníka Carla Acutisa bola v Pápežskej bazilike sv. Františka v Assisi v sobotu 10. októbra o 16. hodine. Je to radosť celej Cirkvi, že mame nového blahoslaveného. Kto miluje eucharistiu miluje Krista a taký bol mladík Carlo Acutis miloval Krista bol Ježišovým priateľom a Pán si ho v mladom veku […]

Pokračovanie článku

Zamyslenie Žalm 7

Zamyslenie Žalm 7 v.1: „Dávidov nárek. Zaspieval ho Pánovi pre Benjamínca Kúša.” Kto je Kúša? Pravdepodobne bol to jeden zo Šaulových dvoranov alebo vodcov, ktorí nenávideli Dávida a za každú cenu sa snažili zbaviť sa ho. vv.2-3: „Pane, Bože môj, k tebe sa utiekam, zachráň ma pred všetkými, čo ma prenasledujú, a vysloboď ma, aby ma niekto neschvátil a […]

Pokračovanie článku

Zamyslenie Žalm 6

Zamyslenie Žalm 6 v.1: „Zbormajstrovi. Na osemstrunový nástroj. Dávidov žalm.” Žalm 6 je prvý zo siedmich kajúcich žalmov (Ž 32; 38; 51; 102; 130; 143). vv.2-3: „Pane, nekarhaj ma v svojom hneve, netrestaj ma v svojom rozhorčení. Zľutuj sa, Pane, nado mnou, lebo som nevládny, uzdrav ma, Pane, lebo sa mi kosti chvejú.” Modlitba je krásna v tom, že Bohu môžeme povedať […]

Pokračovanie článku

Zamyslenie Žalm 5

Zamyslenie Žalm 5 v.1: „Zbormajstrovi. Hra na flautu. Dávidov žalm.” vv.2-3: „Pane, počuj moje slová, všimni si moje vzdychanie. Pozoruj moju hlasitú prosbu, môj kráľ a môj Boh.” Úvodne slova sú veľmi pekne žalmista svoje srdce dvíha k Bohu a nazýva ho môj kráľ a môj Boh. Podobne vyznanie povedal apoštol Tomáš Ježišovi: „Pán môj a Boh môj” (Jn 20,28). […]

Pokračovanie článku

Zamyslenie Žalm 4

Zamyslenie Žalm 4 v.1: „Zbormajstrovi. Na strunový nástroj. Dávidov žalm.” v.2: „Bože, ty spravodlivosť moja, vyslyš ma, keď volám o pomoc. V súžení si mi uľavil. Zmiluj sa nado mnou a vyslyš moju modlitbu.” Žalmista si uvedomuje svoju nedokonalosť a preto prosí aby sa Pán zmiloval. Pán mu v súžení uľavil je to skúsenosť, že Boh pomáha. Modlitba je […]

Pokračovanie článku

Zamyslenie Žalm 3

Zamyslenie Žalm 3 v.1: „Davidov žalm. Keď utekal pred synom Absolónom.” V Druhej knihe Samuelovej sa píše o tom, že Dávid je prenasledovaný jeho vlastným synom (2Sam 15-17 kapitoly). Absolónom nakoniec padne v boji. Posolstvom žalmu je Božia pomoc a ochrana. vv.2-3: „Pane, jak mnoho je tých, čo ma sužujú! Mnohí povstávajú proti mne. Mnohí o mne hovoria: ”Boh mu […]

Pokračovanie článku

Zamyslenie Žalm 2

Zamyslenie Žalm 2 Druhy žalm je mesiášsky. A nie náhodou nasleduje po žalme, ktorý ma na zreteli lásku k zákonu. Podstatou starozákonného náboženstva bolo práve toto dvoje: láska k zákonu a nadej i viera v Mesiáša. Žalm je takisto bez titulu, ale zo Sk 4,25 vysvitá, že jeho autorom je Dávid. Prorocky a mesiášsky charakter tohto žalmu viac ráz vyzdvihujú […]

Pokračovanie článku

Zamyslenie Žalm 1

Zamyslenie Žalm 1 Tento žalm je anonymný. Je v ňom narážka na proroka Jeremiáša (17,5-8) a Ezechiela (47,12). Ako to vystihli sv. Bazil a sv.Hieronym, svojim obsahom je ako stvorený za úvod do celého Žaltára. Ozajstne šťastie človeka spočíva v spojení človeka s Bohom a v zachovávaní Božieho zákona. v.1: „Blaženy človek, čo nekráča podľa rady bezbožných […]

Pokračovanie článku
Medvedica s mladými v uliciach Žiaru, zvýšte opatrnosť. Na miesto smeruje zásahový tím

Medvedica s mladými v uliciach Žiaru, zvýšte opatrnosť. Na miesto smeruje zásahový tím

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

27.04.2024 06:00

Timur Ivanov protekčne prideľoval zákazky podnikateľovi, ktorý mu na revanš bezplatne postavil vilu a zadarmo obnovil nehnuteľnosť z 19. storočia.

Tragédia v Rohožníku: Muž mŕtvy, pobodaná žena a deti v nemocnici

Tragédia v Rohožníku: Muž mŕtvy, pobodaná žena a deti v nemocnici

27.04.2024 08:10

Záchranári vyslali ambulancie do bytového domu v okrese Malacky, kde bolo pobodaných viacero osôb.

Štefan Kónya

Zamyslenia

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 21499x
Priemerná čítanosť článkov: 1654x

Autor blogu

Kategórie