Založ si blog

Zamyslenie Žalm 3

Zamyslenie Žalm 3

v.1: „Davidov žalm. Keď utekal pred synom Absolónom.” V Druhej knihe Samuelovej sa píše o tom, že Dávid je prenasledovaný jeho vlastným synom (2Sam 15-17 kapitoly). Absolónom nakoniec padne v boji. Posolstvom žalmu je Božia pomoc a ochrana.

vv.2-3: „Pane, jak mnoho je tých, čo ma sužujú! Mnohí povstávajú proti mne. Mnohí o mne hovoria: ”Boh mu nepomáha.” – nepriatelia pochybujú o tom, že žalmistovi Boh pomôže chcú akoby ho nechať v beznádeji. Ale žalmista zostava v dôvere a Pán mu pomôže.

v.4: „Ale ty, Pane, si môj ochranca, moja sláva, čo mi hlavu vztyčuje” – sú to slova dôvery, žalmista sa pekne modli a verí, že Pán vypočuje jeho modlitbu. Pána nazýva ochrancom.

Žalmista dôveruje Bohu pretože všetko je v Božích rukách aj jeho vlastný život. Boh je môj ochranca a môžem sa o neho oprieť a celkom sa mu odovzdať. Boh „je ochrancom všetkých, čo v neho dúfajú” (Ž 18,31).

vv.5-6: „Hlasne som volal k Pánovi a on mi odpovedal zo svojho svätého vrchu. A ja som sa uložil na odpočinok a usnul som, prebudil som sa, lebo Pán ma udržuje.” Označenie „svätý vrch” sa vzťahuje na vrch Sion a jeruzalemsky chrám. Žalmista spomína pokojný spánok a keďže dôveruje Bohu je v Božej ochrane a nemusí sa báť. Sväté písmo uvádza poznámku k 6.veršu: Cirkevní Otcovia vzťahujú tento verš na smrť a zmŕtvychvstanie Ježiša Krista.

vv.7-8: „Nebudem sa báť tisícov ľudí, čo ma obkľučujú. Povstaň, Pane; zachráň ma, Bože môj. Veď ty si udrel mojich nepriateľov po tvári a hriešnikom si zuby vylámal.” Žalmista sa cely odovzdáva Bohu, dôveruje mu a prosí o záchranu. 8.verš znie tvrdo avšak Boh zachraňuje tých, čo sú mu verní. Predstava o násilnom Bohu nás môže rušiť avšak Boh nie je Bohom násilia dá sa povedať, že Boh hriešnikov, ktorí konajú zlo potrestá.

v.9: „Pane, ty si naša spása. Na tvoj ľud nech zostúpi tvoje požehnanie.”

Žalm pekne konči prosbou aby Boh požehnal svoj ľud.

Otázky na zamyslenie

– Dôverujem Bohu, že ma ochráni pred nepriateľmi a vypočuje moju prosbu o pomoc?

– Ďakujem Bohu, že ma chráni, že je stále pri mne?

– Modlím sa s dôverou keď prídu rôzne ťažkosti alebo útoky od nepriateľov?

 

 

 

 

 

Tri lásky: Láska k Bohu, láska k blížnemu a k sebe samému

11.07.2022

Tri lásky: Láska k Bohu, láska k blížnemu a k sebe samému Zamyslenie o láske Život bez lásky je ťažký a neznesiteľný lebo ak nemáme lásku jeden k druhému naše vzťahy rýchlo stroskotajú. Srdce bez lásky bude tvrdé k druhým a v tom druhom by sme videli iba nepriateľa. Preto je tak veľa manželských konfliktov a rozvodov lebo chyba láska, ktorá ma byť [...]

Čítať Bibliu z mobilu alebo z knihy?

30.01.2022

Žijeme v modernej dobe, dnes už pomerne ma veľa ľudí mobil aj smartfony. Na web stránke https://play.google.com sú rôzne aplikácie do mobilu. Okrem iných aplikácii je tam slovenský katolícky preklad Svätého písma. Zobrazuje zadané súradnice, podporuje vyhľadávanie v texte a obsahuje aj komentáre. Mobilná aplikácia Sväté písmo je užitočný nástroj, ktorý [...]

Zamyslenie o pôste

17.02.2021

Zamyslenie o pôste Popolcová streda Mt 6,1-6; 16-18 Evanjeliový úryvok popolcovej stredy upriamuje pozornosť na almužnu, modlitbu a pôst. Ježiš nás upozorňuje aby sme nekonali svoje dobre skutky pred ľuďmi aby nás obdivovali. Všetko mame robiť v skrytosti a dôvere, lebo Pán vidí do nášho srdca. Nemusíme svoju zbožnosť druhým ukazovať. Dôležite je mať [...]

Žilina, polícia, riskantná jazda

Sedemnásťročného mladíka pri riskantnej jazde zastavili až policajné výstrely

27.04.2024 22:24

Vodič BMW na výzvy na zastavenie nereagoval, policajti museli použiť varovné výstrely.

Jaroslaw Kaczyński

Líder opozičnej PiS Kaczyňski: Kandidujeme do europarlamentu, aby sme odmietli Green Deal

27.04.2024 22:09

Európska zelená dohoda bude podľa Kaczyńského pre Poľsko znamenať i čoraz vyššie ceny energií, ale aj nárast cien "prakticky vo všetkých oblastiach".

žralok belavý, belasý, žralok modrý

Britského turistu zranil v Karibiku žralok, útočil len desať metrov od brehu

27.04.2024 20:00

Šesťdesiatštyriročný britský turista skončil na jednotke intenzívnej starostlivosti, keď ho pri severnom pobreží karibského ostrova Tobago napadol žralok.

elektronický monitoring osob, náramky,

Elektronický náramok malo od roku 2016 na sebe 2097 osôb

27.04.2024 17:19

Ministerstvo spravodlivosti SR od januára 2016 odsledovalo 2097 osôb s elektronickým náramkom.

Štefan Kónya

Zamyslenia

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 21512x
Priemerná čítanosť článkov: 1655x

Autor blogu

Kategórie