Založ si blog

Zamyslenie Žalm 6

Zamyslenie Žalm 6

v.1: „Zbormajstrovi. Na osemstrunový nástroj. Dávidov žalm.” Žalm 6 je prvý zo siedmich kajúcich žalmov (Ž 32; 38; 51; 102; 130; 143).

vv.2-3: „Pane, nekarhaj ma v svojom hneve, netrestaj ma v svojom rozhorčení. Zľutuj sa, Pane, nado mnou, lebo som nevládny, uzdrav ma, Pane, lebo sa mi kosti chvejú.” Modlitba je krásna v tom, že Bohu môžeme povedať všetko, čo nás boli a trápi a takto si počínal aj žalmista keď prosil Pána aby ho netrestal lebo dôveruje Božiemu milosrdenstvu, že sa Pán nad nim zľutuje.

vv.4-5: „Aj dušu mám už celkom zdesenú. Ale ty, Pane, dokedy…? Obráť sa, Pane, zachráň mi dušu. Spas ma, veď si milosrdný.” Pán pozná ľudské srdce a vie o všetkom. Žalmista svoje srdce otvára Bohu a dôveruje v Božie milosrdenstvo.

vv.6-7: „Veď medzi mŕtvymi nik nemyslí na teba. A kto ťa môže chváliť v podsvetí? Už ma vyčerpalo vzlykanie, lôžko mi noc čo noc vlhne od plaču, slzami máčam svoju posteľ.” Kým človek žije môže robiť pokánie a obrátiť sa k Bohu a chváliť ho za jeho milosrdenstvo takú možnosť už nemajú mŕtvi. Plač môže naznačovať pokánie a túžbu po odpustení.

vv.8-9: „Od náreku sa mi oko zahmlilo a uprostred všetkých mojich nepriateľov som zostarol. Odíďte odo mňa, všetci, čo páchate neprávosť, lebo Pán vyslyšal môj hlasný plač.”

Tí, čo páchajú nepravosť a odmietajú sa obrátiť k Pánovi sú na zlej ceste. Pán však vyslyšal hlasný plač, je to dôvera, že Pán je nablízku. Kto pokorne prosí Pána a plače nad svojimi hriechmi Pán sa nad nim zľutuje.

vv.10-11: „Pán moju prosbu vyslyšal, Pán prijal moju modlitbu. Všetci moji nepriatelia nech sa zahanbia a nech sa zdesia náramne a zahanbení nech sa ihneď stratia.” Žalmista na zaver hovorí, že jeho prosba bola vypočutá a Pán prijíma modlitbu pokorných. Je to povzbudenie aj pre nás aby sme sa s dôverou obrátili k Bohu a prosili ho o jeho milosrdenstvo.

Otázky na zamyslenie

– Dôverujem Božiemu milosrdenstvu?

– Otváram svoje srdce Bohu keď ma ťaží hriech?

– Aký je môj vzťah k Bohu?

– Rád sa modlím?

Tri lásky: Láska k Bohu, láska k blížnemu a k sebe samému

11.07.2022

Tri lásky: Láska k Bohu, láska k blížnemu a k sebe samému Zamyslenie o láske Život bez lásky je ťažký a neznesiteľný lebo ak nemáme lásku jeden k druhému naše vzťahy rýchlo stroskotajú. Srdce bez lásky bude tvrdé k druhým a v tom druhom by sme videli iba nepriateľa. Preto je tak veľa manželských konfliktov a rozvodov lebo chyba láska, ktorá ma byť [...]

Čítať Bibliu z mobilu alebo z knihy?

30.01.2022

Žijeme v modernej dobe, dnes už pomerne ma veľa ľudí mobil aj smartfony. Na web stránke https://play.google.com sú rôzne aplikácie do mobilu. Okrem iných aplikácii je tam slovenský katolícky preklad Svätého písma. Zobrazuje zadané súradnice, podporuje vyhľadávanie v texte a obsahuje aj komentáre. Mobilná aplikácia Sväté písmo je užitočný nástroj, ktorý [...]

Zamyslenie o pôste

17.02.2021

Zamyslenie o pôste Popolcová streda Mt 6,1-6; 16-18 Evanjeliový úryvok popolcovej stredy upriamuje pozornosť na almužnu, modlitbu a pôst. Ježiš nás upozorňuje aby sme nekonali svoje dobre skutky pred ľuďmi aby nás obdivovali. Všetko mame robiť v skrytosti a dôvere, lebo Pán vidí do nášho srdca. Nemusíme svoju zbožnosť druhým ukazovať. Dôležite je mať [...]

Sheffield

Britská polícia zadržala tínedžera, ktorý útočil v škole v Sheffielde

01.05.2024 21:49

Polícia uviedla, že chlapec útočil ostrým predmetom - predpokladá sa, že šlo o sklenený črep.

Tank / Gaza /

V Gaze je viac vojnového odpadu než na Ukrajine, tvrdí OSN

01.05.2024 21:31

Pre porovnanie, frontová línia na Ukrajine má dĺžku takmer tisíc kilometrov, Pásmo Gazy 40 kilometrov.

Gruzínsko / Tbilisi /

Gruzínska polícia počas protestov v Tbilisi zadržala desiatky osôb. V putách skončil aj líder opozície

01.05.2024 21:19

Na rozohnanie davu ľudí, ktorí sa zišli na zhromaždení proti prijatiu zákona o transparentnosti zahraničného vplyvu, použila gruzínska polícia slzotvorný plyn, vodné delá a obušky.

Zuzana Čaputová

Prezidentka Čaputová: Hlas Slovenska po vstupe do EÚ zosilnel

01.05.2024 20:46

Hlava štátu to uviedla pri príležitosti stredajšieho 20. výročia vstupu SR do EÚ.

Štefan Kónya

Zamyslenia

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 21582x
Priemerná čítanosť článkov: 1660x

Autor blogu

Kategórie