Založ si blog

Zamyslenie Žalm 7

Zamyslenie Žalm 7

v.1: „Dávidov nárek. Zaspieval ho Pánovi pre Benjamínca Kúša.” Kto je Kúša? Pravdepodobne bol to jeden zo Šaulových dvoranov alebo vodcov, ktorí nenávideli Dávida a za každú cenu sa snažili zbaviť sa ho.

vv.2-3: „Pane, Bože môj, k tebe sa utiekam, zachráň ma pred všetkými, čo ma prenasledujú, a vysloboď ma, aby ma niekto neschvátil a neroztrhal ako lev, a nemal by som záchrancu.”

Žalmista v predchádzajúcom žalme 6 prosil Boha o záchranu duše (Ž 6,5) teraz prosí o záchranu svojho života. Dôveruje Pánovi a iba v ňom ma nadej, že ho Pán v ťažkej chvíli neopusti.

vv.4-6: „Pane, Bože môj, ak som sa čohosi zlého dopustil, ak som si ruky poškvrnil zločinom,

ak som sa dobrodincovi odplatil zlom, ak som nepriateľa olúpil a nechal bez pomoci,

potom nech ma prenasleduje nepriateľ a nech sa ma zmocní a nech ma zašliape až do zeme a do prachu zrazí moju česť.” Žalmista hovorí úprimne slova ak urobil niečo zle je si vedomý, že si zaslúži trest lebo pred Bohom sa nedá nič zatajiť.

vv.7-10: „Povstaň, Pane, vo svojom hneve, postav sa proti zúrivosti mojich nepriateľov. Bože môj, vystúp na súde, ktorý si ty nariadil. I obklopí ťa zhromaždenie národov, ale ty si zasadni vysoko nad nimi. Pán je sudca národov. Súď ma, Pane, podľa mojej spravodlivosti a podľa mojej nevinnosti. Nech je už koniec zlobe hriešnikov. Posilni spravodlivého, ty, spravodlivý Bože, čo skúmaš myseľ a srdce.” Žalmista uznáva, že iba Boh je spravodlivý sudca a preto mu odovzdáva svoje ťažkosti a svojich nepriateľov. V Prvom liste Korinťanom apoštol Pavol píše o Božom sude: „No mne naozaj malo záleží na tom, či ma súdite vy alebo iný ľudský sud. Ani sám seba nesúdim, lebo nie som si ničoho vedomý, ale to ma neospravedlňuje. Pán je môj sudca”

(1Kor 4,3-4). Ak je Pán mojim sudcom nemusím sa hriešnikov ani nepriateľov báť ani ich krivému obvineniu.

vv.11-12: „Boh je moja obrana; on zachraňuje tých, čo majú srdce úprimné. Boh je sudca spravodlivý; dáva výstrahy každý deň.” Boh je ochrancom tých, čo majú srdce úprimne s takouto dôverou sa žalmista modli je to povzbudenie aj pre nás, pre našu modlitbu.

vv.13-15: „Ak sa hriešnik neobráti, naostrí svoj meč, napne luk a namieri. Pripraví si smrtonosné zbrane, svoje šípy naplní ohňom. Hľa, hriešnik počal neprávosť, ťarchavý je zlobou a plodí zločin.” Tieto verše hovoria o hriešnikovi, ktorí nemá Bázeň pred Bohom, neuznáva ho ako spravodlivého sudcu. Ak sa hriešnik neobráti k Bohu jeho zbrane sa obratia proti nemu. Obraz tehotenstva a pôrodu ukazuje na úplnú skazenosť hriešnika.

vv.16-17: „Jamu vykopal a prehĺbil, lež sám padol do pasce, ktorú nastrojil. Jeho zloba zosype sa mu na hlavu, temeno mu pritlačí jeho násilie.” Je známe príslovie z Knihy Prísloví: „Hlbokou jamou sú ústa cudzích žien, ten do nej padne, na koho sa hnevá Pán” (Pris 22,14). Toto príslovie súvisí s úmyslom hriešnika, ktorého zločiny majú zle následky.

v.18: „Ale ja budem velebiť Pána pre jeho spravodlivosť a meno najvyššieho Pána budem ospevovať.” Posledný verš je chválou Bohu, ktorý je spravodlivý, Najvyšší, len u Boha nájdeme ochranu a pokoj predovšetkým ľudia, ktorí mu dôverujú celým srdcom.

Otázky na zamyslenie

– Obraciam sa na Pána v modlitbe keď prídu rôzne ťažkosti aj zo strany druhých?

– Dôverujem Bohu, že ma zachráni keď som v ťažkej situácii?

– Mam bázeň pred Bohom a uznávam ho ako spravodlivého sudcu?

Tri lásky: Láska k Bohu, láska k blížnemu a k sebe samému

11.07.2022

Tri lásky: Láska k Bohu, láska k blížnemu a k sebe samému Zamyslenie o láske Život bez lásky je ťažký a neznesiteľný lebo ak nemáme lásku jeden k druhému naše vzťahy rýchlo stroskotajú. Srdce bez lásky bude tvrdé k druhým a v tom druhom by sme videli iba nepriateľa. Preto je tak veľa manželských konfliktov a rozvodov lebo chyba láska, ktorá ma byť [...]

Čítať Bibliu z mobilu alebo z knihy?

30.01.2022

Žijeme v modernej dobe, dnes už pomerne ma veľa ľudí mobil aj smartfony. Na web stránke https://play.google.com sú rôzne aplikácie do mobilu. Okrem iných aplikácii je tam slovenský katolícky preklad Svätého písma. Zobrazuje zadané súradnice, podporuje vyhľadávanie v texte a obsahuje aj komentáre. Mobilná aplikácia Sväté písmo je užitočný nástroj, ktorý [...]

Zamyslenie o pôste

17.02.2021

Zamyslenie o pôste Popolcová streda Mt 6,1-6; 16-18 Evanjeliový úryvok popolcovej stredy upriamuje pozornosť na almužnu, modlitbu a pôst. Ježiš nás upozorňuje aby sme nekonali svoje dobre skutky pred ľuďmi aby nás obdivovali. Všetko mame robiť v skrytosti a dôvere, lebo Pán vidí do nášho srdca. Nemusíme svoju zbožnosť druhým ukazovať. Dôležite je mať [...]

maďarská polícia

V Maďarsku zadržali tínedžera, ktorý chcel zabíjať v mešite a vysielať to naživo

02.05.2024 14:37

Kriminalisti identifikovali chlapca v priebehu niekoľkých hodín.

šefčovič maroš

Európa konečne dýcha oboma pľúcami. Veľké rozšírenie EÚ bol koniec bývalého rozdelenia kontinentu, povedal Šefčovič

02.05.2024 14:18

Fakt, že sa spájame do veľkej európskej rodiny, všetci čo sa zúčastnili toho podujatia, boli veľmi dojatí a tešili sa na novú etapu, uviedol, Šefčovič.

SR Bratislava Rada Bezpečnostná Zasadnutie Mimoriadne BAX

Šutaj Eštok odmieta, že by štátne funkcie boli odmenou pre darcov Hlasu

02.05.2024 13:24

Šutaj Eštok nevidí problém v tom, aby funkciu zastával niekto, kto podporil Hlas, ak spĺňa kvalifikačné kritériá.

UA Vojak / UA Armáda / Bachmut / Doneck /

Macron: Keby Rusko prelomilo front, je možné vyslať na Ukrajinu vojakov

02.05.2024 13:01

Štáty NATO podľa neho najprv tiež vylučovali vyslanie tankov a lietadiel na Ukrajinu, neskôr ale zmenili názor.

Štefan Kónya

Zamyslenia

Štatistiky blogu

Počet článkov: 13
Celková čítanosť: 21594x
Priemerná čítanosť článkov: 1661x

Autor blogu

Kategórie